Pantomimos teatras "A"

Repertuaras

"Madagaskaras"

VALSTYBINIS VILNIAUS MAŽASIS TEATRAS

Marius Ivaškevičius 
„MADAGASKARAS“
2-jų dalių spektaklis

Bilietai išparduoti

 


 

Režisierius statytojas – Rimas Tuminas 
Režisierius – Arvydas Dapšys
Dailininkė – Vilma Dabkienė
Kompozitorius – Faustas Latėnas

Motina – Jūratė Mikaliūnienė
Tėvas – Arvydas Dapšys, Almantas Šinkūnas
Kazimieras Pokštas – Tomas Rinkūnas
Salė – Indrė Patkauskaitė
Milė – Valda Bičkutė
Helė – Agnė Kiškytė
Veronika – Ilona Kvietkutė, Agnė Šataitė
Oskaras – Mantas Vaitiekūnas
Prancūzas – Jokūbas Bareikis,  Vytautas Rumšas (jaun.),
Lietuviai – Balys Latėnas, Vytautas Rumšas (jaun.), Ineta Stasiulytė, Mindaugas Capas
Lakūnai – Balys Latėnas, Jokūbas Bareikis, Tomas Kliukas
Kareiviai – Balys Latėnas, Jokūbas Bareikis, Vytautas Rumšas (jaun.), Tomas Kliukas
Kingkongas – Vytautas Rumšas (jaun.)


Neįprastu humoru žaižaruojantis ir kartu graudus vieno iš žymiausių lietuvių režisieriaus Rimo Tumino „Madagaskaras”, subtiliai ragindamas atsigręžti į praeitį, užgauna kažką, labai giliai slypintį kiekviename iš mūsų. Nes, režisieriaus žodžiais tariant, į bet kokį istorinį kontekstą nuklysdamas, kartu grįžti į savo vaikystę. Negalime užčiuopti savo vientisumo apsiriboję vien gimimo data. Visi mes, anot Vilniaus mažojo teatro vadovo R. Tumino, – iš seniau. 

„Madagaskaras” – dramaturgo Mariaus Ivaškevičiaus pjesė, originaliai, autoironiškai ir intelektualiai pristato Lietuvą kaip fenomeną, lietuvių požiūrį į save ir pasaulį. Pjesės sėkmės priežastis – intriguojantis siužetas, išmoningos situacijos ir meistriški dialogai, parašyti pasitelkiant autentišką  XX a. pirmosios pusės kalbą. Dramai apie lietuviškas utopijas M. Ivaškevičius „atrado“ unikalią ir nelegendinę asmenybę – Kazį Pakštą. Visoje XX a. Lietuvos istorijoje turbūt nerastume kito tokio žmogaus, kuris būtų turėjęs tiek kultūrinių, geopolitinių bei visuomeninių idėjų ir tiek drąsių projektų bei užmojų. Geografas, keliautojas, geopolitikas ir visuomenės veikėjas Kazys Pakštas (1893–1960) vadintas „propagandos ministeriu be ministerio rango“, „laisvos Europos žygiuotoju“, „Ulisu“, „patriotiniu viesulu“, „tautos šaukliu“, „tautiniu apaštalu“, lygintas su J. A. Herbačiausku, S. Šalkauskiu, A. Lincolnu ir A. von Humboldtu. Nujausdamas Lietuvos likimą, jis numatė perkelti ją į kurią nors Afrikos šalį ir sukurti ten „atsarginę” tėvynę. 

Pasak režisieriaus, svarbiausia teatro kūrybai yra išmonė – ne sugalvojimas, kaip daryti tą ar kitą sceną, bet išmonė. Ji leidžia teatrui gimti bet kur. Žiūrovas teatre turi jaustis kaip šventėje, mėgautis prasmių susisluoksniavimu, tačiau kartu nujausti, kad ši šventė neamžina, kad ji baigsis.” 

Jei pirmojoje „Madagaskaro“ dalyje, verčiančioje publiką nuoširdžiai kvatotis, daugiausia dėmesio skiriama Kazimierui Pokštui ir jo beprotiškai idėjai „sutelkti lietuvius masinėn emigracijon“ į Afriką, tai antroji labiau priklauso Salei, kurios prototipas – jautrioji Salomėja Nėris, jos dramatiškam likimui. Antrojoje dalyje taip pat ataidi „Lituanikos“ katastrofa, karas, okupacija. Iš pradžių režisierius galvojo antrąją dalį kurti su vyresniais teatro aktoriais – juk nemažai laiko praėjo, tačiau, pastatęs pirmąją, suprato, kad tęsti turi tie patys jaunieji, labai jautrūs ir dėmesingi praėjusios „epochos balsui“. „Aktoriams sakiau, kad antrą dalį jie turi vaidinti lyg pasaką. Lyg „Eglę žalčių karalienę“. Žaisti gyvenimą, puikiai žinant, kad jis baigiasi, kad jis nepavyko, bet žaisti iki galo. Skubėti gyventi, kaip rašė Salomėja“, - sako R. Tuminas. 

Kurdamas atmosferą kūrybiniam darbui, režisierius stengėsi sužadinti užmirštus potyrius, asociacijas, netikėčiausius vaizdinius. Juk ir jo taip pamėgta istorija apie dešrų rūkymą vieną vėlyvo rudens sekmadienį, savotiška „Madagaskaro" priešistorė, yra ne tiek alegorija, kiek visam gyvenimui įstrigusio vaikiško pojūčio „suvaizdinimas". Galbūt unikali sceninė metafora ir gimsta tada, kai neleidžiantis nurimti pojūtis „susiranda" materialų vaizdinį, kuriame gali įsikurti. 

Po keleto viešų peržiūrų „Madagaskare" atsirado lopšys-laivas. Kol kas jis pasirodo tik dukart: spektaklio pradžioje, Pakšto gimimo ir vaikystės scenoje, bei pabaigoje – kai Pokštas, nustėręs Oskaro „televizijų" akivaizdoje, sunkiai virve kelia jį aukštyn kaip vėliavą. Nubrėždamas savotišką kelionės ratą, šis įvaizdis suteikia sceniniam vyksmui perspektyvą, pažymi atspirties tašką tolesnei spektaklio personažų ir kūrėjų kelionei. 

Savotiškos perspektyvos, lyg lango į universalių pojūčių pasaulį, režisierius siekė bemaž kiekvienoje scenoje. Išradingai pasitelkęs įvairias kasdienybės įžvalgas ir buitines detales, R. Tuminas kartu bandė išgauti tai, ką jis pats vadina „epochos balsu". Repetuodamas „Madagaskarą", režisierius išrutuliojo savitą garso filosofiją: visa praeina, išnyksta, užsimiršta, tik garsas yra amžinas. Spektaklyje svarbūs ir „materialūs", kompozitoriui Faustui Latėnui talkinant, atrasti garsai – jūros ošimas, besiveržiantis į bažnyčią, Pokštui sakant pamokslą, rėksmingas kaimiečių giedojimas, tylus varpelių skimbčiojimas, gaili „Karvelėlio" melodija, išblaškanti situacijų komizmą, – ir tylos pauzės, kuriose turėtų susitikti esamasis ir būtasis laikas. Tiesa, dabar jų ne taip daug – tik keletas užuominų į dramatiškus tautos ir žmonių likimus, kurie išsipildys antrojoje „Madagaskaro" dalyje. 

 

Nuolaidos:

- Studentams 15%, moksleiviams 15%, senjorams 30%

- Žmonėms su negalia 30%

- Laisvalaikio kortelė 15% nuolaida bilietui (kontrolės metu pateikti kortelę). Į nuolaidos laukelį vesti pirmus 6 kortelės numerio skaičius.

- su Daily Card kortele 15% nuolaida bilietui (kontrolės metu pateikti kortelę). Į nuolaidos laukelį vesti pirmus 12 kortelės numerio skaičius.

- Draugų bilietas (3+1) 25% (nuolaidai pritaikyti į nuolaidos laukelį vesti žodį ''draugas'')

- Perkant 10 ir daugiau 15%

Perkant 10 ir daugiau bilietų kreipkitės: vipklientai@bilietai.lt
 

Vienu kartu galima užsakyti ne daugiau kaip 10 bilietų.
Bilietų rezervacija internetu negalima likus mažiau nei 48 val. iki renginio pradžios.
Bilietai internetu į renginį neparduodami likus mažiau nei valandai iki renginio pradžios.
Bilietai yra negrąžinami ir nekeičiami.


Durys atidaromos: 17:30 val.
Renginio trukmė: 3 val. (viena pertrauka)
Daugiau informacijos: tel. 1588 (0,58 €/min)

Organizatorius - Valstybinis Vilniaus mažasis teatras

Renginio laikas

2017 Kovo 22 d, Trečiadienis, 18:00 val.

Informacija apie bilietus

Kaina: 6.48 - 18.00 €

Nuolaida: Taikomos

Vaikai nemokamai neįleidžiami.
%
Pirkti

Nuotraukų galerija

Renginių kalendorius
25

"Pasaka apie katinėlį, gaidelį ir septynis ožiukus"

12:00 val.

Teatro salė

4.10 €

Muzikinis spektaklis vaikams

Plačiau

Informaciniai rėmėjai
Radijogamahttp://www.mzirafos.lt/LRT
Partneriai
http://www.tiketa.lt/LTwww.klaipedos.info.ltinfo@sdh.ltwww.isic.ltwww.klaipedainfo.ltwww.1588.ltwww.eb.lt/lt.php3?vid=74&id=237laikas.tv3.ltrenginiai.info